Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenTirosh, Dina; Tsamir, Pessia; Barkai, Ruthi; Levenson, Esther
TitelEngaging young children with mathematical activities involving different representations: triangles, patterns, and counting objects.
Paralleltitel: Vkljucevanje otrok v matematicne aktivnosti, ki vkljucujejo razlicne reprezentacije: trikotniki, vzorci in stetje.
QuelleIn: CEPS journal, 8 (2018) 2, S. 9-30
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-156643
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Kind; Vorschulalter; Visualisieren; Geometrische Figur; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Zählen; Zweidimensionalität; Israel
AbstractThis paper synthesises research from three separate studies, analysing how different representations of a mathematical concept may affect young children's engagement with mathematical activities. Children between five and seven years old engaged in counting objects, identifying triangles and completing repeating patterns. The implementation of three counting principles were investigated: the one-to-one principle, the stable-order principle and the cardinal principal. Children's reasoning when identifying triangles was analysed in terms of visual, critical and non-critical attribute reasoning. With regard to repeating patterns, we analyse children's references to the minimal unit of repeat of the pattern. Results are discussed in terms of three functions of multiple external representations: to complement, to constrain and to construct. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)