Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenZiegler, Albert; Chandler, Kimberley L.; Vialle, Wilma; Stöger, Heidrun
TitelExogenous and endogenous learning resources in the actiotope model of giftedness and its significance for gifted education.
QuelleIn: Journal for the education of the gifted, 40 (2017) 4, S. 310-333
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
DOI10.1177/0162353217734376
SchlagwörterHochbegabung; Lernmotivation; Lernumgebung; Lernmittel; Modell
AbstractBased on the Actiotope Model of Giftedness, this article introduces a learning-resource-oriented approach for gifted education. It provides a comprehensive categorization of learning resources, including five exogenous learning resources termed educational capital and five endogenous learning resources termed learning capital. Evidence from the literature is presented that supports the validity of each of the categories. Finally, 12 implications of a learning resource orientation for gifted education are discussed in relation to four areas: gifted education orientations, gifted identification, gifted education principles, and gifted learning resources management. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the education of the gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)