Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBecker, Michael; Lüdtke, Oliver; Trautwein, Ulrich; Köller, Olaf; Baumert, Jürgen
TitelThe differential effects of school tracking on psychometric intelligence: Do academic-track schools make students smarter?
QuelleIn: The journal of educational psychology, 104 (2012) 3, S. 682-699Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 696-699
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663; 1939-2176
DOI10.1037/a0027608
SchlagwörterIntelligenz (Psy); Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Sekundarbereich; Schullaufbahnentscheidung; Fähigkeitsgruppierung; Ausbildung
AbstractExamined intelligence gains in academic- and vocational-track schools in Germany, testing for differential effects of school quality (academic vs. vocational track) on psychometric intelligence. Longitudinal data were obtained from a sample of 1,038 7th graders in 49 schools. Participants completed the Kognitiver Fähigkeitstest (KFT 4-13+) when they were in the 7th grade (T1) and in the 10th grade (T2). In addition, T1 scores of an intelligence test (I-S-T), measures of achievement in mathematics, reading, biology and physics, school grades at the end of 6th grade, and social background variables were included in the analyses. Propensity score matching was used to control for selection bias. Results showed a positive effect of attending the academic track, as students attending academic-track schools displayed a larger increase in psychometric intelligence as compared to vocational-track students. This effect was found independent of students' individual and social backgrounds. Theoretical and practical implications are discussed. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: