Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrunstein, Joachim C.; Glaser, Cornelia
TitelTesting a path-analytic mediation model of how self-regulated writing strategies improve fourth graders' composition skills: A randomized controlled trial.
QuelleIn: The journal of educational psychology, 103 (2011) 4, S. 922-938Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663; 1939-2176
DOI10.1037/a0024622
SchlagwörterPfadanalyse; Grundschule; Schüler; Lehren; Kreatives Schreiben; Schreibkompetenz; Strategie
AbstractCompared the quality of written compositions between children who were taught writing strategies with or without additional self-regulation strategies. A path-analytic mediation model was tested among 117 German elementary school 4th graders (average age 9 years). 3 measurement points (pretest, posttest, and maintenance) were assessed in a randomized controlled trial. Results showed improvement in planning and revising stories as well as in knowledge about good writing when students were taught writing strategies in addition to utilizing self-regulation procedures. Self-efficacy beliefs were also strengthened, resulting in generally superior writing achievement. In conclusion, self-regulated learning augments the effects of instruction within a structural framework of mediational relations which ultimately promotes superior writing achievement. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: