Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCaldwell, Brian; Vaughan, Tanya
TitelTransforming education through the arts.
1. publ.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2012), XIV, 166 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. [152]-161
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-68702-0; 978-0-415-68702-7
SchlagwörterQuasi-Experiment; Wohlbefinden; Bildungsreform; Schule; Primarbereich; Schüler; Schulleistung; Schülerleistung; Experiment; Curriculum; Kunst; Kunstunterricht; Musische Erziehung; Musikunterricht; Soziale Auswirkung; Sparpolitik; Transformation; Fallbeispiel; Intervention; Wirkung; Wirkungsforschung; Benachteiligtes Kind; Australien
AbstractThis [...] book takes up the challenge of maintaining programs in the arts in the face of unrelenting pressure from two directions: the increasing focus on literacy and numeracy in schools, teamed with the cut-backs in public funding that often affect the arts most severely. Drawing on the wealth of evidence already available on the impact of the arts, including the findings of a landmark experimental study in Australia, this text considers: [1.] the social and educational impact of neglecting the arts, [2.] research evidence on engagement in the arts, [3.] why there is a need for educational reform, [4.] how to transform schools through engagement in the arts. This challenge to arts education exists at a time where an increasing number of students are becoming disengaged from the traditional schooling model that appears ill-suited to the needs of the twenty-first century and to the ways young people learn in a globalised, high-tech knowledge world. This book provides illustrations from around the world that clearly show how the arts have transformed learning for disengaged students and established their worth beyond doubt in settings where the disengagement of students has hitherto been presented as an intractable problem. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: