Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrankenberg-Garcia, Ana
TitelRaising teachers' awareness of corpora.
QuelleIn: Language teaching, 45 (2012) 4, S. 475-489
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-4448; 1475-3049
DOI10.1017/S0261444810000480
SchlagwörterMethodik; Lehrmaterialeinsatz; Korpusanalyse; Englischunterricht; Internet
AbstractThe last couple of decades have seen a dramatic increase in corpus availability and a steady growth in the number of supporters of the use of corpora in language teaching. Yet there still seems to be a long way to go before corpora can be understood and used by language teachers in general. Novice corpus users often fail to grasp that corpora do not work in the same way as the more familiar language learning resources - such as dictionaries, grammar books and textbooks - that they are accustomed to using. I therefore propose a series of task-based, consciousness-raising exercises to help teachers (who are not corpus linguists) understand the basics of corpora. The tasks proposed are not about learning how to use a specific corpus or software, but about learning how to use corpora in general. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: