Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorAu, Wayne
TitelTeaching under the new Taylorism.
High-stakes testing and the standardization of the 21st century curriculum.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 43 (2011) 1, S. 25-45
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2010.521261
SchlagwörterErziehung; Forschung; Lehren; Curriculum; Lehrplanforschung; Analyse; Beschreibung; Bewertung; Kritik
AbstractThe application of the principles of scientific management within the structure, organization, and curriculum of public schools in the US became dominant during the early 1900s. Based upon research evidence from the modern day era of high-stakes testing in US public education, the fundamental logics guiding scientific management have resurfaced 100 years later, as teachers' classroom practises are increasingly standardized by high-stakes testing and scripted curriculum. As such, this paper offers a critical analysis of the changes made to teaching in modern times and argues that public school teachers in the US are teaching under what might be considered the 'New Taylorism', where their labour is controlled vis-à-vis high-stakes testing and pre-packaged, corporate curricula aimed specifically at teaching to the tests.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)