Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbramo, Giovanni; Cicero, Tindaro; D'Angelo, Ciriaco Andrea
TitelRevisting size effects in higher education research productivity.
QuelleIn: Higher education, 63 (2012) 6, S. 701-717Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-011-9471-6
SchlagwörterForschung; Hochschullehrer; Hochschule; Ausland; Italien
AbstractThe potential occurrence of variable returns to size in research activity is a factor to be considered in choices about the size of research organizations and also in the planning of national research assessment exercises, so as to avoid favoring those organizations that would benefit from such occurrence. The aim of the current work is to improve on weaknesses in past inquiries concerning returns to size through application of a research productivity measurement methodology that is more accurate and robust. The method involves field-standardized measurements that are free of the typical distortions of aggregate measurement by discipline or organization. The analysis is conducted for 183 hard science fields in all 77 Italian universities (time period 2004-2008) and allows detection of potential differences by field. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: