Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFaubert, Brenton
InstitutionOECD
TitelA literature review of school practices to overcome school failure.
Gefälligkeitsübersetzung: Ein Literaturüberblick bezüglich Schulpraktiken, die Schulversagen einzudämmen.
QuelleParis (2012), 34 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheOECD education working papers. 68
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1993-9019
DOI10.1787/5k9flcwwv9tk-en
SchlagwörterBildung; Pädagogik; Bildungschance; Chancengleichheit; Bildung; Bildungspolitik; Chancengleichheit; Curriculum; Lehrer; Pädagogik; Schule; Schulpolitik; Schulversagen; Schulleistung; Bildungspolitik; Schulpolitik; Weiterbildung; Lernerfolg; Abbruch; Leistungsbeurteilung; Lehr-Lern-Forschung; Schule; Lehrer; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Schulleistung; Schulversagen; Lehr-Lern-Forschung; Lernbedingungen; Curriculum; Weiterbildung; Abbruch; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung)
Abstract"This working paper was prepared as part of the OECD thematic review Overcoming School Failure: Policies that Work. The project provides evidence on the policies that are effective to reduce school failure by improving low attainment and reducing dropout, and proactively supports countries in promoting reform. The project builds on the conceptual framework developed in the OECD's No More Failures: Ten Steps to Equity in Education (2007). Austria, Canada (Manitoba, Ontario, Québec and Yukon), Czech Republic, France, Greece, Ireland, Netherlands, Spain and Sweden took part in this project. This working paper is part of a series of papers prepared for the thematic review Overcoming School Failure: Policies that Work covering the topics of policies to reduce dropout and in-school practices to reduce school failure. These report have been used as background material for the final comparative report Equity and Quality in Education: Supporting Disadvantaged Schools and Students (OECD, 2012), which gives evidence on the policy levers that can help overcome school failure and reduce inequities in OECD education systems. It focuses on the reasons why investing in overcoming school failure -early and up to upper secondary- pays off, on alternatives to specific system level policies that are currently hindering equity, and on the actions to be taken at school level, in particular in low performing disadvantaged schools." (Author's abstract, IAB-Doku). Forschungsmethode: empirisch; Metaanalyse.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: