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Autor/inn/enLopez-Mayan, Cristina; Nicodemo, Catia
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelVocational high school or vocational college?
Comparing the transitions from school to work.
Gefälligkeitsübersetzung: Berufsschule oder Hochschule? Vergleich der Berufseinmündung.
QuelleBonn: IZA (2012), 32 S., 904,85 KB
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ReiheIZA discussion paper. 6309
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBerufsschule; Spanien; Ausbildung; Berufsfachschule; Absolvent; Berufsoberschule; Übergang Schule - Beruf; Ausbildung; Ausbildungszeit; Berufsschule; Berufsoberschule; Schulische Berufsausbildung; Studiendauer; Hochschulabsolvent; Absolvent; Berufsfachschule; Jugendlicher; Spanien
Abstract"Using a specific micro-dataset with information on working histories, we analyse the labour market entry of Spanish youths who have completed vocational education. According to the education system, young people can enter the labour market with vocational high school (upper secondary education) or with vocational college (tertiary education). Both present a period of workplace training, although, as they belong two distinct schooling levels, they have different entry requirements. Those who complete vocational college has spent more years in education and we would expect more success in finding a first job. Surprisingly, results do not confirm this hypothesis. We do not find important differences in the estimates of the determinants of transitions across types of vocational education. Apprenticeship has a very important role on increasing the hazard rate to employment and this result holds after controlling for unobserved heterogeneity and previous labour experience." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Sekundäranalyse. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2000 bis 2005.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2012/3
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