Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Trainor, Audrey A.; Carter, Erik W.; Swedeen, Beth; Pickett, Kelly |
---|---|
Titel | Community conversations - an approach for expanding and connecting opportunities for employment for adolescents with disabilities. Gefälligkeitsübersetzung: Gespräche auf Gemeindeebene. Ein Konzept für die Erweiterung und Vernetzung der Beschäftigungsmöglichkeiten von Jugendlichen mit Behinderungen. |
Quelle | In: Career development and transition for exceptional individuals, 35 (2012) 1, S. 50-60Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 2165-1442 |
DOI | 10.1177/0885728811419166 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungschance; Chancengleichheit; Arbeitsbedingungen; Berufsausbildung; Bildung; Chancengleichheit; Berufliche Integration; Kommunalpolitik; USA; Behinderung; Beschäftigungsförderung; Personalbeschaffung; Humankapital; Benachteiligtenförderung; Beschäftigungsfähigkeit; Inklusion; Gemeinde (Kommune); Kommunalpolitik; Soziale Sicherung; Humankapital; Arbeitsbedingungen; Personalbeschaffung; Sozialkapital; Berufsausbildung; Arbeitsloser Jugendlicher; Berufliche Integration; Beschäftigungsfähigkeit; Beschäftigungsförderung; Behinderung; Regionaler Faktor; Behinderter; Jugendlicher; Junger Erwachsener; USA |
Abstract | "Although early work experiences can impart a number of benefits to adolescents with disabilities, few students have meaningful access to these opportunities. The authors examined 'community conversations' to build capacity and interest in expanding employment opportunities. Events were held in seven different communities and used the World Café process (Brown & Isaacs, 2005) to facilitate asset-based identification of localized next steps. Observations, analyses of surveys completed by the 239 community members who attended, and examination of artifacts suggested that the events offer a promising avenue for identifying solutions, building social capital, and increasing employment opportunities. The authors offer recommendations for drawing on this approach to harness and build the capacity of communities to support youth in transition, along with directions for future research." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-qualitativ; empirisch; Inhaltsanalyse; Evaluation; anwendungsorientiert. |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2012/2 |