Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Ahlquist, Roberta (Hrsg.); Gorski, Paul (Hrsg.); Montano, Theresa (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Assault on kids. How hyper-accountability, corporatization, deficit ideologies, and Ruby Payne are destroying our schools. |
Quelle | New York, NY u.a.: Lang (2011), IX, 257 S. |
Reihe | Counterpoints. 402. Studies in the postmodern theory of education |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISSN | 1058-1634 |
ISBN | 1-433-11228-0; 978-1-433-11228-7 |
Schlagwörter | Ideologie; Autoritäre Erziehung; Soziale Ungleichheit; Ideologie; Kritik; Lehrerfortbildung; Privatisierung; Soziale Ungleichheit; Rassismus; USA; Öffentliche Schule; Schulerfolg; Qualifikation; Autoritäre Erziehung; Ethnische Gruppe; Neoliberalismus; Schulsystem; Öffentliche Schule; Charter School; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Disziplin (Ordnung); Schulerfolg; Schülerleistung; Militärische Erziehung; Neoliberalismus; Rassismus; Privatisierung; Qualifikation; Kritik; Ethnische Gruppe; USA |
Abstract | Hyper-accountability, corporatization, deficit ideology, and Ruby Payne's preparation of teachers to comply with these and other atrocities are not merely markers of philosophical shifts in education. They are manifestations of a neoliberal remaking of public schooling into a private and corporate enterprise. Collectively, these trends are seen not just as an imposition, but as an assault on quality pedagogy; an assault on democratic ideals of equity and social justice; and an assault on kids compelled to participate simply because they are public school students. This edited collection is a response by critically-minded educators, activists, and scholars both a reaction to and a call to action against these vilifications. It is critical reading for students, professors, administrators, and policy makers involved in public education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/4 |