Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuarte, Joana Silveira da
TitelBilingual language proficiency.
A comparative study.
QuelleMünster u.a.: Waxmann (2011), 320 S.    Verfügbarkeit 
Zugl.: Hamburg, Univ., Diss., 2009.
ReiheInterkulturelle Bildungsforschung. 17
BeigabenIllustrationen; grafische Darstellungen; Tabellen; Literatur- und URL-Angaben S. 295-320
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Klappentext
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1432-8186
ISBN3-8309-2317-1; 978-3-8309-2317-6
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Vergleichsuntersuchung; Kognition; Bilinguale Klasse; Grundschule; Gesamtschule; Schulerfolg; Erzählen; Sprachkompetenz; Unterrichtssprache; Bilingualer Unterricht; Mehrsprachigkeit; Bilingualismus; Portugiesisch; Leseverstehen; Muttersprache; Migrationshintergrund; Fallbeispiel; Hochschulschrift; Modell; Portugiese; Deutschland; Hamburg; Portugal
AbstractThis book investigates the role native language plays in the process of acquiring a second language within a bilingual educational model. The research presented is based on a 2-year longitudinal study of students in a bilingual school. Particular attention is paid to the development of academic language proficiency. Performance in both languages was compared between two groups of peers learning in submersion classes in Germany and in Portugal. This comparison allows the assessment of effects of a given bilingual education programme. There is a considerable advantage found for the students who learned in the bilingual environment, both in written and in oral samples. These students developed a more proficient bilingual academic discourse ability; socioeconomic status and cognitive abilities were controlled for. When comparing the results with an external measure for school achievement, the advantage was confirmed. The results also hint at didactic factors which seem to contribute to this performance. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)