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Autor/inn/enPrieto-Rodriguez, Juan; Barros, Carlos Pestana; Vieira, Jose A. C.
TitelWhat a quantile approach can tell us about returns to education in Europe.
Gefälligkeitsübersetzung: Was kann uns ein Quantil-Ansatz über Bildungserträge in Europa sagen.
QuelleIn: Education economics, 16 (2008) 4, S. 391-410
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Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292; 1469-5782
DOI10.1080/09645290801977033
SchlagwörterEuropäisches Haushaltspanel; Sekundarbereich; Bildungsabschluss; Regionale Disparität; Einkommensunterschied; Humankapital; Lohnstruktur; Ausbildungsertrag; Hochschulsystem; Internationaler Vergleich; Belgien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Griechenland; Großbritannien; Irland; Italien; Luxemburg; Niederlande; Nordeuropa; Portugal; Spanien; Südeuropa; Österreich
Abstract"This paper seeks to analyse the relationship between wages and education at a European level, using a quantile regression in order to be able to extend the study along the whole wage distribution. This analysis is carried out for a sample of 14 European countries (Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Luxembourg, the Netherlands, Portugal, Spain and the United Kingdom), using the European Community Household Panel data-set. The paper aims to investigate whether the relationship between wages and education at European level is homogeneous and stable through time by running regressions for average and current (log)wages. Policy implications are derived." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1994 bis 2001. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2009/3
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