Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAdda, Jerome; Dustmann, Christian; Meghir, Costas; Robin, Jean-Marc
TitelCareer progression and formal versus on-the-job training.
QuelleLondon: Inst. for Fiscal Studies (2010), 57 S., 380 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheIFS working papers. 10,13
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
DOI10.1920/wp.ifs.2010.1013
SchlagwörterEinkommen; Einkommensteuer; Arbeitslosenversicherung; Arbeitsmarkt; Arbeitsmobilität; Berufsbegleitende Ausbildung; Betriebliche Berufsausbildung; Arbeitspapier
AbstractWe evaluate the German apprenticeship system, which combines on-the-job training with classroom teaching, by modelling individual careers from the choice to join such a scheme and followed by their employment, job to job transitions and wages over the lifecycle. Our data is drawn from administrative records that report accurately job transitions and pay. We find that apprenticeships increase wages, and change wage profiles with more growth upfront, while wages in the non-apprenticeship sector grow at a lower rate but for longer. Non-apprentices face a much higher variance to the shocks of their match specific effects and a substantially larger variance in initial level of the offered wages. We find no evidence that qualified apprentices are harder to reallocate following job loss. The average life-cycle return to an apprenticeship career is about 14% and the return is mainly driven by the differences in the wage profile.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: