Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kettley, Nigel |
---|---|
Titel | Theory building in educational research. |
Quelle | London u.a.: Continuum (2010), XIII, 210 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. [193]-204 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-84706-208-3; 978-1-84706-208-6 |
Schlagwörter | Bildungsforschung; Empirische Forschung; Feldforschung; Längsschnittuntersuchung; Methode; Methodologie; Sozialforschung; Bildungspolitik; Forschungspolitik; Erklärung; Modellbildung; Datenanalyse; Datenerfassung; Schnittstelle; Wissenschaftstheorie; Ökonomie; Analyse; Definition; Entwicklung; Forschungsprozess; Interpretation; Konzeption; Krise; Modell; Praxis; Prognose; Theorie; Theoriebildung; Ziel; Forschungsprojekt; Großbritannien |
Abstract | This volume provides comprehensive guidance on the subjects of concept generation and theory building in educational research. By deploying the conceptual, methodological and theoretical principles of the Cambridge School of Sociology, which underpin a range of contemporary empirical research, the author shows how theory building and theory in contemporary educational research are in a state of crisis. In his analysis, he develops an alternative approach to theory building in educational research, and explores a new system for facilitating the growth of knowledge and the development of sound policy recommendations in education studies. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/1 |