Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKopp, Veronika; Stark, Robin; Heitzmann, Nicole; Fischer, Martin R.
TitelSelf-regulated learning with case-based worked examples. Effects of errors.
QuelleIn: Evaluation & research in education, 22 (2009) 2-4, S. 107-119
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0790; 1747-7514
DOI10.1080/09500790903494518
SchlagwörterBildungsforschung; Fallstudie; Pädagogische Diagnostik; Medienpädagogik; Fehler; Feedback; Selbstständiges Lernen; Deutschland
AbstractTo foster medical students' diagnostic knowledge a case-based worked example approach was implemented in the context of a computer-based learning environment. Thirty medical students were randomly assigned to the condition 'with erroneous examples', and 31 students learned with correct examples. Diagnostic knowledge was operationalised using a multiple-choice test, keyfeature problems and problem-solving tasks. Cognitive load, acceptance and subjective learning outcomes were assessed by three questionnaire scales. Students learning with erroneous examples performed better than students learning with correct examples. However, this effect was not significant. Erroneous examples significantly increased cognitive load and decreased students' subjective learning outcomes. However, they had no influence on acceptance. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Evaluation & research in education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: