Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enElwood, Jannette; Gipps, Caroline
TitelReview of recent research on the achievement of girls in single-sex schools.
QuelleLondon: Univ. of London, Inst. of Education (1999), VIII, 62 S.Verfügbarkeit 
ReihePerspectives on education policy
BeigabenTabellen; Literaturangaben S. 57-62
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-85473-590-9
SchlagwörterGeschlechtsspezifischer Unterschied; Koedukation; Mädchenschule; Schule; Abschlussprüfung; Schülerleistung; Forschungsstand; Mädchen; Großbritannien
AbstractConcerns over gender-related differences in achievement within the education system, particularly the perceived under-achievement of boys, have generated debate since the early 1980s. This review of current research on girls' achievement includes the debate about single-sex versus mixed-sex schooling, the social and academic environments of single-sex schools and their effect on girls' performance, and the setting up of single-sex classes in mixed-sex schools to counteract gender-related differences in performance. The authors show that the performance patterns of girls and boys are changing, with new complexities replacing the traditional stereotypes. The main findings of recent research are highlighted to provide the basis for informed debate on girls' achievement in single-sex schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: