Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArnesen, Anne-Lise; Birzea, Cezar; Dumont, Bernard; Essomba, Miguel Angel; Furch, Elisabeth; Vallianatos, Angelos; Ferrer, Ferran
InstitutionEuroparat
TitelReport on the survey on initial education of teachers in sociocultural diversity.
QuelleStrasbourg: Council of Europe Publ. (2008), 91 S.Verfügbarkeit 
ReihePolicies and practices for teaching sociocultural diversity
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN92-871-6440-1; 978-92-871-6440-7
SchlagwörterKompetenz; Empirische Untersuchung; Interview; Vergleich; Kulturdifferenz; Bildungssystem; Bildungspolitik; Lehrer; Lehrerausbildung; Interkulturelle Bildung; Multikulturelle Gesellschaft; Curriculum; Qualifizierung; Hochschule; Heterogenität; Integration; Minderheit; Europäische Union; Belgien; Bulgarien; Estland; Frankreich; Griechenland; Kroatien; Luxemburg; Malta; Norwegen; Rumänien; Schweden; Tschechische Republik; Türkei; Ukraine; Zypern; Österreich
AbstractAlthough teaching and management of diversity are taken into account in almost all the countries participating in the survey, the "enhanced value" of diversity, which implies the creation of conditions for inclusive participation favorable to equal opportunities for all, is not unanimously approved. This report underlines that teacher education institutions play an important role, in collaboration with policy makers, in drafting study programmes, but also in defining national policies concerning teacher education. Such is not always the case for the relevant qualification requirements for teachers, the evaluation of associated skills or the recognition of experience gained in the field of sociocultural diversity. This report is the result of a survey on the initial training of teachers in sociocultural diversity in Europe, carried out in 16 countries within the framework of the project "Policies and practices for teaching sociocultural diversity" launched by the Steering Committee for Education of the Council of Europe in 2006. An analysis of replies from practitioners completes the results of the survey. The recommendations contained in this report will serve as a basis for carrying out the second phase of the project on the definition of a framework of teachers competences relating to the enhanced value of diversity. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: