Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSeidel, Tina (Hrsg.); Prenzel, Manfred (Hrsg.); Kobarg, Mareike (Hrsg.)
TitelHow to run a video study.
Technical report of the IPN Video Study.
QuelleMünster u.a.: Waxmann (2005), 281 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-8309-1569-1; 978-3-8309-1569-0
SchlagwörterEmpirische Forschung; Forschungsdesign; Fragebogen; Interview; Methodologie; Testkonstruktion; Unterrichtsbeobachtung; Testmethodik; Schuljahr 09; Sekundarstufe I; Realschule; Gymnasium; Lehrer; Schüler; Interesse; Motivation; Experiment; Unterrichtseinheit; Unterrichtsforschung; Unterrichtsorganisation; Videoaufzeichnung; Datenanalyse; Datenerfassung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Codierung; Forschungsbericht; Forschungsprozess; Ausrüstung; Dokumentation; Deutschland
AbstractThe main goal of the IPN Video Study is to systematically describe and analyse physics instruction and to investigate its relevance for understanding-oriented learning in the classroom. In the first phase of the IPN Video Study, various guidelines and instruments for data collection were developed and published. In the second phase of the project, a more elaborated approach was realised. This technical report provides an overview of all the tools and methods used in this study. It shows how to run a video study that analyses patterns of instruction and their impact on cognitive as well as motivational-affective learning outcomes. The report includes the documentation of the organisation and realisation of the IPN Video Study. In addition, it provides standardised guidelines for collecting video tapes. Moreover, the technical report presents standardised guidelines for the transcription of video tapes and describes the observation and coding procedures in detail. Finally, this volume reports scale documentations of all tests and questionnaires. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: