Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAl-Haj, Majid (Hrsg.); Mielke, Rosemarie (Hrsg.)
TitelCultural diversity and the empowerment of minorities.
[perspectives from Israel & Germany].
QuelleNew York u.a.: Berghahn (2007), XII, 291 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-8454-5195-0
SchlagwörterInterkulturelle Bildung; Multikulturelle Gesellschaft; Aufsatzsammlung; Deutschland; Israel
AbstractContents: Introduction: Education, multiculturalism, and empowerment of minorities: an overview / Majid Al-Haj and Rosemarie Mielke -- pt. 1. General overview. Stories of struggle: transnational advocacy and democracy education / Gordon Mitchell -- What's going on between members of majorities and minorities? Contributions from social psychology / Rosemarie Mielke -- Talking at cross-purposes: misunderstanding in intercultural communication / Juliane House -- pt. 2. The Israeli case. A curriculum between conflict and peace: the teaching of history in Jewish and Arab schools in Israel / Majid Al-Haj -- The evolving Arab reception of the Holocaust and Palestinian textbooks: a contribution to democracy and peace education? / Schirin Fathi -- Police-minority relations in a multicultural society: the Israeli case / Badi Hasisi -- On the central role of "threat perception" in mediating the influence of socioeconomic factors on xenophobic attitudes / Eran Halperin, Daphna Canetti-Nisim, and Ami Pedahzur -- A multimedia lexicon as a tool for increasing societal tolerance / Oz Almob and Tami Almog -- When gender differences surpass cultural differences in personal satisfaction with body shape in Israeli college students / Marilyn P. Safir, Shimrit Flaisher-Kellner, and Amir Rosenmann -- Postcolonial feminism, the politics of identification, and the liberal bargain / Amalia Saar -- pt. 3. The German case. Acculturation attitudes and bilingual classrooms in Germany: the Portuguese-German example / Joana Duarte -- "Not always proud to be American": the reconstruction of national identity by Americans residing in Germany / Inke Du Bois -- Oral mistake corrections in second-language classrooms / Olga Visbal -- Intercultural competence in management consultancies in Germany: does it exist? / Melissa Lamson.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: