Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenStein, Mary Kay (Hrsg.); Kucan, Linda (Hrsg.)
TitelInstructional explanations in the disciplines.
QuelleNew York, NY u.a.: Springer Science+Business Media (2010), XIV, 237 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4419-0593-6; 978-1-4419-0593-2
DOI10.1007/978-1-4419-0594-9
SchlagwörterHumanistische Bildung; Hypothese; Methodologie; Fähigkeit; Neue Technologien; Schule; Schüler-Lehrer-Beziehung; Interaktion; Lernprozess; Erklärung; Unterrichtsforschung; Unterrichtsmethode; Unterrichtsprozess; Unterricht; Chemieunterricht; Argumentation; Sprachunterricht; Textanalyse; Projekt; Englisch; Geschichtsunterricht; Schreiben; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Rechtskunde; Fallbeispiel; Modellierung; Praxis; Theorie; Nordamerika; USA
AbstractIn today's climate of accountability and standards, increasing attention is focused on teacher "quality," with less emphasis on what teachers actually do to interest and engage students in learning. This path-breaking volume addresses this research problem with a clear definition and a content-specific analysis of the most essential teaching moment 'the instructional explanation' for vital new perspectives on educational method and process. Rich in examples from science, mathematics, and the humanities, [the book] explores a variety of interactive contexts for teaching and learning, which may be collaborative between teachers, students, and others, performed in non-classroom settings, or assisted by technology. The book's subject-matter-specific framework reveals key elements in the process, such as carefully examining the question to be answered, making connections with what is already known, and developing examples conducive to further understanding. [It] is a valuable addition to the education library, giving researchers new methods of unpacking educational process as few books before it. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: