Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDavis, R. Deborah (Hrsg.); London, Arcenia (Hrsg.); Beyerbach, Barbara (Hrsg.)
Titel"How do we know they know?"
A conversation about pre-service teachers learning about culture and social justice.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2009), XII, 242 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4331-0358-3; 978-1-4331-0358-2
SchlagwörterSoziale Situation; Soziale Ungleichheit; Ethnizität; Kind; Lehrerausbildung; Multikulturalität; Soziales Bewusstsein; Bildungsprogramm; Globalisierung; Behinderung; USA
AbstractTeacher education programs are charged with educating teachers to teach all students - preparing them to teach multiethnic, multiracial, multilingual, and differently-abled students in an increasingly global, inter-dependent world. This book takes as its starting point the assumption that pre-service teacher candidates, primarily white and middle-class, come to college to pursue a teaching degree having little if any experience of a social nature with persons not like themselves. Rooted in areas of theory and practice and based around the "Schools and Society" and "Culturally Relevant Teaching" courses required by the Teacher Education Program social justice conceptual framework, this book is a conversation about ways to assess these pre-service teachers' growth and movement, as they progress from naiveté to awareness about the realities of culture in schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: