Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSchutz, Paul A. (Hrsg.); Zembylas, Michalinos (Hrsg.)
TitelAdvances in teacher emotion research.
The impact on teachers' lives. 1. Aufl.
QuelleDordrecht u.a.: Springer (2009), XVI, 390 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Klappentext
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4419-0563-4; 978-1-4419-0563-5
DOI10.1007/978-1-4419-0564-2
SchlagwörterForschung; Soziale Ungleichheit; Emotion; Identität; Pädagogische Psychologie; Verhalten; Wohlbefinden; Frau; Bildungsreform; Lehrer; Lehrerin; Junglehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Interaktion; Motivation; Unterrichtsziel; Unterricht; Krankheit; Ingenieurwissenschaft; Religion; Beruf; Belastung; Bewertung; Effektivität; Leistung; Professionalität; Ethnische Gruppe; Mentor
AbstractSome reports estimate that nearly 50% of teachers entering the profession leave within the first five years.... One explanation of why teachers leave the profession so early in their career might be related to the emotional nature of the teaching profession. For example, teaching is an occupation that involves considerable emotional labor. Emotional labor involves the effort, planning, and control teachers need to express organizationally desired emotions during interpersonal transactions. As such, emotional labor has been associated with job dissatisfaction, health symptoms and emotional exhaustion, which are key components of burnout and related to teachers who drop out of the profession. Research into emotional labor in teaching and other aspects of teachers' emotions is becoming increasingly important not only because of the growing number of teachers leaving the profession, but also because unpleasant classroom emotions have considerable implications for student learning, school climate and the quality of education in general. Using a variety of different methodological and theoretical approaches, the authors in this edited volume... provide a systematic overview that enriches our understanding of the role of emotions in teachers' professional lives and work. More specifically, the authors discuss inquiry related to teachers' emotions in educational reform, teacher identity, student involvement, race/class/gender issues, school administration and inspection, emotional labor, teacher burnout and several other related issues. This volume, then, represents the accumulation of different epistemological and theoretical positions related to inquiry on teachers' emotions, acknowledging that emotions are core components of teachers' lives. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: