Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoschner, Barbara; Anschütz, Andrea; Wernke, Stephan; Wagener, Uta
TitelMeasurement of epistemological beliefs and learning strategies of elementary school children.
QuelleAus: Khine, Myint Swe (Hrsg.): Knowing, knowledge and beliefs. Epistemological studies across diverse cultures. [Dordrecht]: Springer (2008) S. 113-133
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-4020-6595-8
DOI10.1007/978-1-4020-6596-5
SchlagwörterKind; Grundschule; Unterricht; Erkenntnistheorie
AbstractResearch about epistemological beliefs and learning strategies is a steadily growing area in educational psychology and in the field of education. Subjects in most of the published studies are adults or teenagers, only a few studies deal with children or even elementary school children. Some experts doubt if children have epistemological beliefs, others question if they have the competence to talk about abstract concepts like beliefs about knowledge and knowing or learning strategies. In addition measurement issues are far from being resolved. In our interview study we look at the understanding of questionnaire items concerning epistemological beliefs and learning strategies. Do elementary school children get the meaning of standardized items used in well-known questionnaires? One important result of our study is that children are able to verbalize their thoughts about epistemological beliefs and learning strategies. Merits and shortcomings of measurements are discussed in the light of our findings. We address developmental prerequisites and methodological problems concerning research in this age group. Finally we discuss the relevance of different measurements for future research with young children.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2009/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: