Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVollrath, Hans-Joachim
TitelTowards an authentic teaching of mathematics: Hans-Georg Steiner's contribution to the reform of mathematics teaching.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 39 (2007) 1-2, S. 39-50
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-006-0013-0
SchlagwörterBildungsgeschichte; Didaktische Analyse; Unterrichtsreform; Axiomatik; Mathematikunterricht; Konstruktivismus
AbstractHans-Georg Steiner was the "motor of the reform" of mathematics education in Germany. His main concern was to promote authentic teaching. His suggestions for teaching mathematical structures stimulated the process of reform, but were criticised as well. Two controversies are studied in this paper. The controversy with Detlef Laugwitz in 1965 was about the dichotomy "axiomatics vs. constructiveness". Another controversy with Alexander Wittenberg in 1964 was about the problem of "elementary". The following considerations can show the need for fundamental didactical analyses in mathematics education, as they were initiated by Hans-Georg Steiner.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: