Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Klieme, Eckhard; Pauli, Christine; Reusser, Kurt |
---|---|
Titel | The Pythagoras Study. Investigating effects of teaching and learning in Swiss and German mathematics classrooms. |
Quelle | Aus: Janik, Tomás (Hrsg.); Seidel, Tina (Hrsg.): The power of video studies in investigating teaching and learning in the classroom. Münster u.a.: Waxmann (2009) S. 137-160
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen; Tabellen |
Zusatzinformation | Forschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 3-8309-2208-6; 978-3-8309-2208-7 |
Schlagwörter | Empirische Untersuchung; Fragebogen; Interview; Methodologie; Unterrichtsbeobachtung; Vergleich; Kognitive Entwicklung; Problemlösen; Lehrer; Schülerleistung; Feedback; Lehr-Lern-Forschung; Lernmotivation; Unterrichtsforschung; Video; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Leistungsmessung; Qualität; Wirkung; Deutschland; Schweiz |
Abstract | The authors present the methodology of the Pythagoras study which compared the effects of mathematics teaching and learning in Switzerland with the situation in Germany. In this project, video data were linked with student assessment and questionnaire data to reveal the relationship between classroom processes and student achievement. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |