Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcNeil, Linda M.
TitelContradictions of school reform.
Educational costs of standardized testing.
QuelleNew York, NY u.a.: Routledge (2000), XXXII, 304 S.Verfügbarkeit 
ReiheCritical social thought
BeigabenLiteraturangaben S. 285-295
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-92074-4; 978-0-415-92074-2
SchlagwörterBildungserfolg; Erziehungsziel; Kontrolle; Kosten; Kritik; Bildungsstandards; Schüler; Schulpolitik; Schulreform; Texas; Unterricht; Erziehungsziel; Schulleistung; USA; Schulpolitik; Schulreform; Lernerfolg; Leistungsbeurteilung; Bildungsertrag; Bildungsertrag; Modellschule; Schüler; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Schulleistung; Schülerleistung; Multikulturalität; Unterricht; Segregation; Kosten; Fallbeispiel; Kontrolle; Kritik; Rechenschaftslegung; Standard; Texas; USA
AbstractPart I of the book [provides] what we already know about the tension between the controlling goals and the educational goals in schools. The tendency of teachers, where controlling goals overwhelm the educational purposes, to accommodate to controls by teaching an artificial "school knowledge" in order to gain compliance from their students is reviewed. Part II of the book ... documents substantive, engaging, authentic teaching and learning in schools that were, from their origins, designed to be structured to support teaching and curriculum rich in substance and credible beyond the walls of the school. These are magnet schools, established to foster desegregation in a racially mixed urban district with a history of discriminatory educational practices. ... Part III [of the book] moves from the classroom to the origins and effects of legislated learning. The centralized reforms that imposed standardized test-driven curriculum on these and other schools in their state have their origin in the political and business arena, and not in the communities nor among the educational professionals in the schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: