Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, Gavin T. L.
TitelConceptions of assessment.
Understanding what assessment means to teachers and students.
QuelleNew York, NY: Nova Science Publishers (2008), IX, 198 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. [165]-186
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-60456-322-2; 978-1-60456-322-1
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Vorstellung (Psy); Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Lernen; Curriculum; Unterricht; Datenanalyse; Wirkung; Australien; Neuseeland; Queensland
AbstractThe purpose of this book is to open a new approach to the design and implementation of classroom assessment and large scale assessment by examining how the participants (i.e., teachers and students) actually understand what they are doing in assessment and make recommendations as to how improvements can be made to training, policy, and assessment innovations in the light of those insights. By marrying large-scale surveys, in-depth qualitative analyses, and sophisticated measurement techniques, new insights into teacher and student experience and use of assessment can be determined. These new insights will permit the design and delivery of more effective assessments. Further, it provides us an opportunity to examine whether conceiving of assessment in a certain way (e.g., assessment improves quality or assessment is bad or deep learning cannot be assessed) actually contributes to higher or better educational outcomes. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: