Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLourtie, Pedro
TitelFurthering the Bologna Process.
Report to the Ministers of Education of the signatory countries.
QuellePrag (2001), 34 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungspolitik; Studium; Bologna-Prozess; Hochschulpolitik; Europa
AbstractThe follow-up group of the Bologna Process commissioned the rapporteur to present this report as a contribution to the meeting in Prague, in May 2001, of the European Ministers in charge of Higher Education of the countries that signed the Bologna Declaration in June 1999. The report gives a short overview of the follow-up, reviews succinctly the developments since Bologna and dwells on scenarios for the future. The organisation of the process was decided by the EU Ministers in September 1999 and a work programme was established by the follow-up group in November 1999. This work programme has included international seminars on three topics ("Credit Accumulation and Transfer Systems", "Bachelor-Level Degrees" and "Transnational Education") and the Convention of European Higher Education Institutions, all leading to the preparation of the Prague Conference. ESIB organised a Student Convention to create input to this meeting. (DIPF/Orig./gs).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2009/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: