Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPfaffman, Jay
TitelTransforming High School Classrooms with Free/Open Source Software: It's Time for an Open Source Software Revolution.
QuelleIn: High school journal, 91 (2008) 3, S. 25-31
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1498; 1534-5157
SchlagwörterSchule; Freeware; USA
AbstractFree/Open Source Software (FOSS) applications meet many of the software needs of high school science classrooms. In spite of the availability and quality of FOSS tools, they remain unknown to many teachers and utilized by fewer still. In a world where most software has restrictions on copying and use, FOSS is an anomaly, free to use and to redistribute without restrictions. Using FOSS instead of the ubiquitous proprietary applications most commonly used can seem as heretical and as impossible as did Copernicus's suggestion that the Earth was not the center of the universe. This paper suggests one of the factors that keeps schools from adopting - or even considering - FOSS is that its very existence can be written off as an anomaly. Additionally, it shows similarities between the development of FOSS and the development of scientific knowledge. Moreover, it provides examples of FOSS for high school science classrooms. (By publisher).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "High school journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: