Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPlaninsic, Gorazd
TitelTeaching about Light Interference Constructively.
QuelleIn: CD zur Frühjahrstagung des Fachverbandes Didaktik der Physik in der Deutschen Physikalischen Gesellschaft, Physikertagung Berlin 2005 (2005)    Verfügbarkeit 
Sprachedeutsch
DokumenttypCD-ROM; Zeitschriftenaufsatz
ISBN3-86541-134-7
SchlagwörterDidaktik; Experiment; Formelberechnung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Doppelspalt; Interferenzversuch; Optik; Physik; Physikunterricht; Interferenz; Compactdisc
AbstractMany students have problems in gaining functional understanding of the formula expressing the conditions of interference maxima in Young's double-slit experiment. The derivation of the formula is based on a "mysterious" geometrical construction, which distracts students' attention from the physical content of the phenomenon. A simple demonstration tool that can be used as a mechanical model for Young's experiment will be presented. The model may help students, missing formal thinking abilities, to construct a functional mental picture of the phenomenon. From here we will continue to the multiple slit interference and then to the light interference on a compact disk. A simple analysis of what happens to the light that enters the CD will lead us to surprising predictions. Using simple experiments we will verify these predictions and finally complete the story about the interference on a CD.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CD zur Frühjahrstagung des Fachverbandes Didaktik der Physik in der Deutschen Physikalischen Gesellschaft" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)