Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDumay, Xavier; Dupriez, Vincent
TitelAccounting for class effect using the TIMSS 2003 eighth-grade database.
Net effect of group composition, net effect of class process, and joint effect.
QuelleIn: School effectiveness and school improvement, 18 (2007) 4, S. 383-408
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453
DOI10.1080/09243450601146371
SchlagwörterTIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Gruppendynamik; Schule; Schulklasse; Schülerleistung; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsklima; Unterrichtsprozess; Datenanalyse; Wirkung; Zusammensetzung; Gruppe (Soz); Belgien; England; Flandern; Großbritannien; Niederlande; USA
AbstractIn the scientific literature, the debate around the school and class effect is polarized, because the variance between schools and classes is explained either by school and class process or by group composition. The first aim of this article is to shed light on this debate and move beyond it by reviewing qualitative and quantitative studies showing how managerial and pedagogical process are connected to group composition. After that, a technique of models rotation is applied to the TIMSS 2003 dataset of 4 OECD countries to estimate the net effect of group composition, the net effect of class process, and the joint effect of these 2 dimensions. These 4 education systems (Belgium Flemish, England, The Netherlands, and the United States of America) have been selected because they are characterized by a strong between-classes variance. The results suggest that the joint effect of group composition and class processes, like class climate, explains a significant part of the between-class variance. The implications of these results for educational effectiveness research (EER) are discussed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School effectiveness and school improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)