Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Reilly, Tenaha; McNamara, Danielle S.
TitelThe impact of science knowledge, reading skill, and reading strategy knowledge on more traditional "high-stakes" measures of high school students' science achievement.
QuelleIn: American educational research journal, 44 (2007) 1, S. 161-196
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Tabellen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312
DOI10.3102/0002831206298171
SchlagwörterWissen; Empirische Untersuchung; Kognitive Kompetenz; Geschlechtsspezifischer Unterschied; High School; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Lesefertigkeit; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; USA
AbstractThis study examined how well cognitive abilities predict high school students' science achievement as measured by traditional content-based tests. Students (n = 1,651) from four high schools in three states were assessed on their science knowledge, reading skill, and reading strategy knowledge. The dependent variable, content-based science achievement, was measured in terms of students' comprehension of a science passage, science course grade, and state science test scores. The cognitive variables reliably predicted all three measures of science achievement, and there were also significant gender differences. Reading skill helped the learner compensate for deficits in science knowledge for most measures of achievement and had a larger effect on achievement scores for higher knowledge than lower knowledge students. Implications for pedagogy and science assessment are discussed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2008/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)