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Autor/inPoutvaara, Panu
InstitutionIfo-Institut für Wirtschaftsforschung
TitelPublic education in an integrated Europe.
Studying to migrate and teaching to stay?
QuelleMünchen: ifo Inst. f. Wirtschaftsforschung (2004), 28 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheCESifo working papers. 1369
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterÖffentliche Erziehung; Bildungsökonomie; Föderalismus; Steuer; Europäische Integration; Öffentliche Erziehung; Anerkennung; Hochschulabschluss; Abwanderung; Humankapital; Internationalisierung; Absolvent; Bildungsökonomie; Bildungsabschluss; Subsidiarität; Europäische Union; Bildungsabschluss; Europäische Integration; Föderalismus; Internationalisierung; Humankapital; Steuer; Arbeitsmigration; Hochschulabschluss; Abwanderung; Anerkennung; Europäische Union; Absolvent
AbstractAn increasing international applicability of a given type of education encourages students to invest more effort when studying. Governments, on the other hand, face an incentive to divert the provision of public education away from internationally applicable education toward country-specific skills. This would mean educating too few engineers, economists and doctors, and too many lawyers. If the total tax rate is kept constant, then replacing part of existing wage taxes with graduate taxes, collected also from migrants, would improve efficiency. It could even allow for a Pareto-improvement. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/4
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