Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAyalon, Hanna; Yogev, Abraham
TitelStratification and diversity in the expanded system of higher education in Israel.
QuelleIn: Higher education policy, 19 (2006) 2, S. 187-203Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733
SchlagwörterStudium; Hochschullehre; Hochschule; Studentenschaft; Ausland; Israel
AbstractThe diversification of higher education systems into 'first tier' and 'second tier' institutions raises the issue of who gets to study where. The diversity approach suggests that the institutional enrollment of students will be mainly influenced by their social origins, whereas the stratification approach underscores the role of academic ability in the process of matching students and institutions. We hypothesize that the two approaches are not mutually exclusive and that their applicability is context-bound, depending on the characteristics of the second-tier institutions. The hypothesis was tested through a survey of a sample of about 4,500 Israeli freshmen enrolled in first- and second-tier institutions in the Israeli expanded and diversified higher education system. Multinomial logistic regressions of institutional enrollment revealed the role of the hierarchy of the second-tier institutions in shaping institutional enrollment and in preserving the advantages of privileged groups. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2007/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: