Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenLesh, Richard; English, Lyn D.
TitelTrends in the evolution of models and modeling perspectives on mathematical learning and problem solving.
QuelleIn: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 37 (2005) 6, S. 487-489
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-4103; 1615-679X
DOI10.1007/BF02655857
SchlagwörterProblemlösen; Lernen; Modellbildung; Unterrichtstheorie; Fachdidaktik; Mathematik; Mathematikunterricht
AbstractIn this paper we briefly outline the models and modelling (M&M) perspective of mathematical thinking and learning relevant for the 21st century.Models and modeling (M&M) research often investigates the nature of understandings and abilities that are needed in order for students to be able to use what they have (presumably) learned in the classroom in "real life" situations beyond school. Nonetheless, M&M perspectives evolved out of research on concept development more than research on problem solving; and, rather than being preoccupied with the kind of word problems emphasized in textbooks and standardized tests, we focus on (simulations of) problem solving "in the wild." Also, we give special attention to the fact that, in a technology-based age of information, significant changes are occurring in the kinds of "mathematical thinking" that is coming to be needed in the everyday lives of ordinary people in the 21st century - as well as in the lives of productive people in future-oriented fields that are heavy users of mathematics, science, and technology. (authors' abstract).
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2006/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zentralblatt für Didaktik der Mathematik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)