Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngrist, Joshua D.; Guryan, Jonathan
InstitutionForschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit
TitelDoes teacher testing raise teacher quality?
Evidence from state certification requirements.
QuelleBonn: IZA (2005), 34 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit (Bonn). 1500
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterTest; Besoldung; Lehrer; Junglehrer; Unterricht; Datenanalyse; Einkommen; Qualität; Wirkungsforschung; Zertifizierung; USA
AbstractThe education reform movement includes efforts to raise teacher quality through stricter certification and licensing provisions. Most US states now require public school teachers to pass a standardized test such as the Praxis. Although any barrier to entry is likely to raise wages in the affected occupation, the theoretical effects of such requirements on teacher quality are ambiguous. Teacher testing places a floor on whatever skills are measured by the required test, but testing is also costly for applicants. These costs shift teacher supply to the left and may be especially likely to deter high-quality applicants from teaching in public schools. Moreover, test requirements may disqualify some applicants that schools would otherwise want to hire. [The authors] use the Schools and Staffing Survey to estimate the effect of state teacher testing requirements on teacher wages and teacher quality as measured by educational background. The results suggest that state-mandated teacher testing increases teacher wages with no corresponding increase in quality. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2006/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: