Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLavy, Victor
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelPerformance pay and the teachers' effort, productivity and grading ethics.
Gefälligkeitsübersetzung: Leistungsabhängige Bezahlung und Arbeitsaufwand von Lehrern, Arbeitsproduktivität und Bewertungsethik.
QuelleCambridge (2004), 35 S.Verfügbarkeit 
ReiheNBER working paper. 10622
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterLeistungssteigerung; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulleistung; Anreizsystem; Einkommenshöhe; Leistungslohn; Arbeitsleistung; Arbeitsproduktivität; Arbeitspapier; Auswirkung; Leistungsanreiz; Israel
Abstract"Performance-related incentive pay for teachers is being introduced in many countries, but there is little evidence of its effects. This paper evaluates a rank-order tournament among teachers of English, Hebrew, and mathematics in Israel. Teachers were rewarded with cash bonuses for improving their students' performance on high-school matriculation exams. Two identification strategies were used to estimate the program effects, a regression discontinuity design and propensity score matching. The regression discontinuity method exploits both a natural experiment stemming from measurement error in the assignment variable and a sharp discontinuity in the assignment-to-treatment variable. The results suggest that performance incentives have a significant effect on directly affected students with some minor spillover effects on untreated subjects. The improvements appear to derive from changes in teaching methods, after-school teaching, and increased responsiveness to students' needs. No evidence found for teachers' manipulation of test scores. The program appears to have been more cost-effective than school-group cash bonuses or extra instruction time and is as effective as cash bonuses for students." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: Experiment; empirisch-quantitativ; empirisch; Befragung. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 1999 bis 2001. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2006/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: