Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFishman, Barry J.; Krajcik, Joseph
TitelWhat does it mean to create sustainable science curriculum innovations? A commentary.
QuelleIn: Science education, 87 (2003) 4, S. 564-573    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterCurriculum; Naturwissenschaften; Nachhaltige Entwicklung; Innovation
AbstractTwo key issues for research on the creation of sustainable science curricula are the following: (1) How do we create curriculum innovations that will be used in classrooms after the developers or researchers depart; and (2) How do we create curriculum innovations that are scalable, such that teachers who never have direct contact with the developers may successfully enact them? We introduce the idea of usability as a guiding principle for the successful design of sustainable and scalable curricula, present a framework for examining usability in school contexts, and critique the ideas presented in this issue of Science Education using this framework.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2005/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)