Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLee, Valerie E.; Burkam, David T.
TitelDropping out of high school: the role of school organization and structure.
QuelleIn: American educational research journal, 40 (2003) 2, S. 353-393Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 54; Tabellen 4; Grafiken 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312040002353
SchlagwörterMehrebenenanalyse; Soziale Herkunft; Schüler; Schule; Struktur; USA; Öffentliche Schule; Soziale Herkunft; Datenanalyse; Privatschule; Abbruch; Schulorganisation; Schulwechsel; Größe; Lehrangebot; Schule; Schulwechsel; Öffentliche Schule; Schulorganisation; Sekundarschule; Privatschule; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Datenanalyse; Größe; Lehrangebot; Abbruch; Struktur; Mehrebenenanalyse; USA
AbstractIn this study, the authors explore how high schools, through their structures and organization, may influence students' decisions to stay in school or drop out. Traditional explanations for dropout behavior have focused on students' social background and academic behaviors. What high schools might do to push out or hold students has received less empirical scrutiny. Using a sample of 3.840 students in 190 urban and suburban high schools from the High School Effectiveness Supplement of the National Educational Longitudinal Study of 1988, the authors apply multilevel methods to explore schools' influence on dropping out, taking into account students' academic and social background. Their findings center on schools' curriculum, size and social relations. In schools that offer mainly academic courses and few nonacademic courses, students are less likely to drop out. Similarly, students in schools enrolling fewer than 1.500 students more often stay in school. Most important, students are less likely to drop out of high schools where relationships between teachers and students are positive. The impact of positive relations, however, is contingent on the organizational and structural characteristics of high schools. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: