Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHammersley, Martyn
TitelAction research: a contradiction in terms?
QuelleIn: Oxford review of education, 30 (2004) 2, S. 165-181Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 64
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterMethode; Pädagogische Forschung; Geschichte (Histor); Praxisbezug; Theorie; Dewey, John; Lewin, Kurt
AbstractThe core idea of action research is that there should be an intimate relationship between inquiry and practical or political activities. A challenge to this idea based on an influential ancient Greek hierarchy between theoria and praxis is examined. The contrary, pragmatist, notion that all inquiry arises out of human activity is accepted, but not the instrumentalism sometimes derived from it. Research must be treated as operating on the same plane as any other activity, but the relationship between the two will always be less than isomorphic, and this creates the prospect of severe tensions. These can be managed contextually in two ways: by subordinating inquiry, or by making it primary. Both are legitimate, but any attempt to treat the two components of action research as equal faces contradiction. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: