Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kahl, Reinhard |
---|---|
Titel | Thirty years of war. |
Quelle | In: European education, 35 (2003) 4, S. 7-12Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1056-4934 |
DOI | 10.2753/EUE1056-493435047 |
Schlagwörter | Ideologiekritik; Bildungsdefizit; Chancengleichheit; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulform; Gesamtschule; Ganztagsschule; Schüler; Leistungsschwäche; Differenzierung; Auslese; Diskussion; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Deutschland |
Abstract | "In Germany, education policy is a battle of faith, and it is the schools that suffer most. PISA now provides a chance for a needed and necessary peace." The newspaper article... makes the reader aware that ideological disagreements over the last thirty years prohibited substantial changes in the education system, ultimately leading to the current status. At the core of his arguments is the debate of the comprehensive school versus the tripartite school system with early selection of students according to their academic aptitude. (DIPF/orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |