Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRosen, Lisa; Mehan, Hugh
TitelReconstructing equality on new political grounds.
The politics of representation in the charter school debate at the University of California, San Diego.
QuelleIn: American educational research journal, 40 (2003) 3, S. 655-682Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 43
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312040003655
SchlagwörterBildungschance; Chancengleichheit; Entscheidung; Chancengleichheit; Entscheidung; Gleichheit; Hochschulzulassung; Kalifornien; Meinungsbildung; Verantwortung; Hochschule; USA; Ethnische Gruppe; Charter School; Verantwortung; Gleichheit; Hochschulzulassung; Hochschule; Meinungsbildung; Ethnische Gruppe; Kalifornien; USA
AbstractAttacks on the legitimacy of affirmative action pose new challenges for public universities committed to creating a diverse student population without considering race or ethnicity as factors in admissions. On the basis of a case study of the controversy surrounding the building of a charter school at the University of California, San Diego, in response to the elimination of affirmative action in... admissions, the authors describe the meaning making process by which that campus established new procedures for promoting educational equality and constructed new meanings to justify those policies and to resolve conflicts about their legitimacy. The charter school was created after a contentious public debate, in which the concepts for the school and tacit definitions of equality, of social responsibility, and of the university itself became objectives of contestation. The analysis reveals a) the constitutive social process by which particular meanings of equality and social responsibility are constructed and institutionalized, and b) the role of higher education policy in reconstructing meanings of equality in the wake of affirmative action's policaletreat. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: