Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStaub, Fritz C.; Stern, Elsbeth
TitelThe nature of teachers' pedagogical content beliefs matters for students' achievement gains: Quasi-experimental evidence from elementary mathematics.
QuelleIn: The journal of educational psychology, 94 (2002) 2, S. 344-355Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterEinstellung (Psy); Erwartung; Problemlösen; Schule; Lehrer; Lehrerpersönlichkeit; Lehrer-Schüler-Interaktion; Schüler; Schülerleistung; Leistungsmotivation; Lernen; Mathematik; Mathematikunterricht; Wissenschaft; Hochschule; Leistung
AbstractInvestigated the effects of teachers' pedagogical content beliefs on students' mathematics achievement gains. 27 female mathematics teachers (mean age 47.2 years) and 496 2nd graders (mean age 8 years, 7 months) participated. The students were examined with mathematical achievement tests and a nonverbal intelligence test at the end of the 2nd grade, and again 1 year later. A 48-item questionnaire was administered to teachers assessing the level of cognitive constructivist orientation in their pedagogical content beliefs about elementary mathematics. The questionnaire explored the following belief aspects: (1) role of the learner, (2) relationship between skills, understanding, and problem solving; (3) socioconstructivism; and (4) role of the teacher. Quality of teaching was observed in the classroom as well. The findings pointed out a positive association between a cognitive constructivist orientation on the part of teachers and more pronounced improvements in students' mathematical proficiency. A direct-transmission view of learning in teachers did not correlate with higher achievement gains. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: