Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Depaepe, Marc |
---|---|
Titel | What kind of history of education may we expect for the twenty-first century? Some comments on four recent readers in the field; Sammelrezension zu: David Crook & Richard Aldrich (eds.), History of education for the twenty-first century (London, Institute of education, University of London, 2000) XI + 88 pp. [ = Bedford Way Papers, 14] ISBN 0-85473-619-0; Richard Aldrich (ed.), A century of education (London-New York, Routledge Falmer, 2002) XX + 245 pp., ISBN 0-415-24323-8; Petra Götte & Wolfgang Gippert (Hrsg.), Historische Pädagogik am Beginn des 21. Jahrhunderts. Bilanzen und Perspektiven. Christa Berg zum 60. Geburtstag (Essen, Klartext, 2000) 269 pp., ISBN 3-88474-888-2; Thomas S. Popkewitz, Barry M. Franklin & Miguel A. Pereyra (eds.), Cultural history and education. Critical essays on knowledge and schooling (New York-London, Routledge Falmer, 2001) VIII + 369 pp., ISBN 0-415-92805-2, ISBN 0-415-92806-0. [Rezension]. |
Quelle | In: Paedagogica historica, 39 (2003) 1-2, S. 187-198Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0030-9230 |
Schlagwörter | Bildungsgeschichte; Rezension |
Abstract | Rezension von: History of education for the twenty-first century; A century of education; Historische Pädagogik am Beginn des 21. Jahrhunderts; Cultural history and education. |
Erfasst von | BBF | Bibliothek für Bildungsgeschichtliche Forschung des DIPF, Berlin |
Update | 2005_(CD) |