Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAltendorf, Ulrike
TitelWhat would Eliza Doolittle be taught today? or How to define a target variety for British English pronunciation today.
QuelleIn: Englisch, 38 (2003) 4, S. 145-152Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8185
SchlagwörterSekundarstufe I; Sekundarstufe II; Didaktische Grundlageninformation; Aussprachenorm; Soziolinguistik; Standardsprache; Varietät; Ausspracheschulung; Britisches Englisch; Englischunterricht; Übersicht; Deutschland
AbstractThe change of the official pedagogical norm for EFL learners in some German secondary schools from Received Pronunciation (RP) to Received Pronunciation Modified Standard is an attempt to account for recent and ongoing phonetic and attitudinal changes at the interface of Received Pronunciation and non-standard British English. In the first part of the paper, these changes are described and situated within their socio-historical context. The overview also includes a section on modern trends within RP. Following this, the implication of these changes for teaching British English to non-native speakers of the language is discussed. These considerations include an assessment of the new concept of 'Received Pronunciation Modified Standard' as an EFL target variety and a number of practical guidelines for future and current teachers of English. (Autorin, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Englisch" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: