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Autor/inSlantcheva, Snejana
TitelThe Bulgarian academic profession in transition.
Gefälligkeitsübersetzung: Der bulgarische Akademikerberuf im Übergang.
QuelleIn: Higher education, 45 (2003) 4, S. 425-454Infoseite zur Zeitschrift
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BeigabenLiteraturangaben 13; Tabellen 2
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1023999314660
SchlagwörterForschung; Zufriedenheit; Frauenanteil; Geschlechterbeziehung; Motivation; Lehre; Freiheit; Sozialer Status; Transformation; Arbeitsbedingungen; Einkommen; Privatisierung; Wirtschaft; Arbeit; Arbeitskräftebedarf; Arbeitsmarkt; Beruf; Berufliche Stellung; Karriere; Hochschulfinanzierung; Hochschulstruktur; Lehrevaluation; Hochschullehrer; Akademische Freiheit; Statistik; Akademiker; Akademischer Grad; Hochschule; Akademische Tradition; Abbau; Qualitätssicherung; Reform; Zukunft; Freie Trägerschaft; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Ausland; Bulgarien
AbstractIn this essay the author analyzes the current status of the academic profession in Bulgaria at a time of difficult socio-economic transition. After providing a brief overview of the historical development of Bulgarian academia, he discusses faculty working conditions, the career path within the profession and the legal framework for the professoriate. Numerous problems with respect to finances, institutional infrastructure and legal environment challenge the status quo of the Bulgarian faculty. The essay closes by highlighting the future key issues for the academic profession that focus around its financial viability, difficulties in recruiting a new generation of scholars, the quality of teaching and learning, and faculty entrepreneurship. (HRK/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg; Hochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2004_(CD)
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