Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hatton, Elizabeth J. |
---|---|
Titel | Charles Sturt University. A case study of institutional amalgamation. Gefälligkeitsübersetzung: Die Charles Sturt Universität. Eine Fallstudie zur Institutsfusion. |
Quelle | In: Higher education, 44 (2002) 1, S. 5-27Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben 9 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0018-1560; 1573-174X |
DOI | 10.1023/A:1015504909483 |
Schlagwörter | Kommunikation; Bildungsmanagement; Ländlicher Raum; Verantwortung; Kosten-Nutzen-Analyse; Universität; Hochschuleffizienz; Hochschulinstitut; Hochschulleitung; Hochschulorganisation; Hochschulverwaltung; Dekan; Hochschule; Campus; Hochschulkultur; Fusion; Reform; Ausland; Australien |
Abstract | This case study documents the establishment of a rural University formed from previous CAEs (College of Advanced Education). Central to the success of this University was an audacious, but strategically sound, interpretation of the Act which created Charles Sturt University. This interpretation moved away from a federated model and led to the implementation of a decentralised integration model. Compared to a federal model the new model mitigated against the individual campuses and their principals wielding power in ways that would threaten the stability of the new institution. Thus despite the geographically challenging nature of the amalgamation, Charles Sturt University has survived and thrived. (HRK/text adopted). |
Erfasst von | Institut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg; Hochschulrektorenkonferenz, Bonn |
Update | 2004_(CD) |