Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGlenn, Charles; Groof, Jan de
TitelFinding the right balance. 1. Freedom, autonomy and accountability in education.
QuelleUtrecht: Lemma (2002), XXII, 595 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN90-5931-115-9
SchlagwörterElternrecht; Eltern; Schulwahl; Schulrecht; Privatschule; Privatschulrecht; Lehrer; Schüler; Hausunterricht; Wertevermittlung; Finanzierung; Auslese; Qualitätssicherung; Rechenschaftslegung; Standard; Zulassungsverfahren; Australien; Belgien; Bulgarien; Deutschland; Dänemark; England; Finnland; Frankreich; Griechenland; Irland; Island; Kanada; Luxemburg; Neuseeland; Niederlande; Norwegen; Portugal; Russland; Schottland; Schweden; Schweiz; Spanien; Südafrika (Staat); USA; Wales; Österreich
AbstractThe concern in this study is with the ways in which different countries allow of promote educational freedom - the freedom to establish schools and the freedom to choose schools for one's children - and the ways in which the claims of feedom are balanced against those of social justice and educational standards.... Therefore, it was enquired especially about nongovernmental schools, but without neglecting the ways in which freedom may be exercised in the sector of schools operated by the government.... [This volume] provides comparative information on how 28 national educational systems handle the tension between two major vectors of school reform: on the one hand, an emphasis on high common standards for the content and quality of education; on the other an emphasis upon school-level decision-making and consequent diversity among schools. How does educational freedom, in these various aspects, guide national policies? How do non-governmental schools deal with legal requirements for accountability, personnel policy, admission criteria for pupils, curriculum and pedagogy? The authors recognize that these different approaches to school reform, while both essential to a healthy school system, do not always fit neatly together and are indeed often in conflict. Finding ways to keep them in a dynamic and fruitful balance is the primary challenge for educational policy. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: